going-wild-in-canada-beware-yogi-bear.reismee.nl

This is the end.....

Hi there folks!

Gisteren de RV ingeleverd en n wereldreis gemaakt met de shuttle v Four Seasons naar t vliegveld bij Vancouver. Vandaar een taxi naar het hotel, weer de hele stad door, naar de kant, van de richting van waar we kwamen.....hoezo goed geregeld Tioga :-( Not dus! De taxi onkosten presenteren we hen natuurlijk wel! Wat slecht geregeld!

Na in het hotel ingecheckt te hebben (Sandman City Hotel), zijn we met z'n 4tjes naar Gastown geweest. Hebben de apparte stoomklok gezien en horen toeteren, en er nog wat rondgekeken. Wat ons vooral opviel was het grote aantal zwervers/ bedelaars/ drugsverslaafden, en dat het er op veel plekken vies en verwaarloosd uitzag....zelfs goor stonk, naar pies etc. Bah! Erna gingen onze Friese vrienden door naar de Canada Experience. Wij terug naar het hotel. Dat was best nog n pittige wandeling voor Stella achter de rolstoel omdat het hier ook heuvel op en -af gaat! Na wat geslapen te hebben, was het tijd om te gaan dineren. We hadden geen puf in n zoektocht, dus besloten in het hotel te eten. Dat was voortreffelijk, en onderwijl erg leuk kennis gemaakt met de serveerster die ons hielp. Uiteindelijk werden zelfs de mailadressen uitgewisseld! Het was n gewoon en heel leuk mens! We zien wel wat er verder qua mailen nog gebeurd, niet waar!

Vandaag zaten we vroeg aan de ontbijttafel. Die overigens óók niet door Tioga, bij de al dure reis geregeld was, zo bleek! Terwijl dit wel de afspraak was! Lekker dan! Na een ontbijt van overheerlijke pancakes met fruit en cream haalden we tickets om met de Hop on Hop of bus, de stad te bezichtigen....hoge gebouwen. Grauw grijs beton overal....3 gebouwen die er uitspringen. Die zie je op de foto's ook. Het oude Fairmont Hotel, de apparte 'snelle' toren waar bovenop bomen groeiden en de bibliotheek met z'n apparte vormgeving. Voor de rest een voor ons saaie, grijze stad. Geef me dan maar n Amsterdam, London, Berlijn of Barcelona! Steden die leven! Bovendien door het vele verkeer en de smog die blijft hangen, is het er al gauw benauwd. Het Stanley Park is de grote goedmaker voor Vancouverstad....een prachtig park. Deels bestaand uit een daadwerkelijk aangelegd park, met n mooie rozen tuin, een deel met rododendrons en theehuizen. Het andere deel is als het oorspronkelijk was...nog vanuit het verre verleden dat de Squamish indianen hier leefden. 'n Dicht begroeid woud, met veel oude (dikke) bomen. Een verademing, letterlijk en figuurlijk in vergelijking met de stad.

Uiteindelijk weer terug bij het hotel, was ik rijp voor m'n bed. Ik kon het niet meer opbrengen om nogmaals met de Hop on Hop of bus er op uit te gaan, en er dan bij bepaalde dingen eruit te gaan en dichterbij te bekijken. Zoals bijvoorbeeld de befaamde 'Totempalen' van de Squamish indianen in het Stanley Park. Helaas. Stella had Vancouver ook wel gezien, en ze bleef ook op de kamer. Onze Friese vrienden vertrokken met de bus om naar Grouse Mountain te gaan. Deze ligt net boven Vancouver (mooi uitzicht over de stad). Zij gingen hier de 'Capilano Suspension Bridge' lopen en ervaren! Wat had ik graag met hen meegegaan....Bij hun terugkomst vertelden ze hoe mooi het was! (....en ook wéér hoe duur! $40,-) Maar ze hadden er van genoten, dat was ook goed aan hun mooie foto's te zien. We zijn gezamenlijk wat gaan eten bij n Marokkaans restaurantje. We zijn nog nooit zó snel een restaurant weer uitgewerkt, incl. gegeten te hebben! Heel vreemd ging dat er aan toe! Onderweg terug nog n 'toetje' genomen bij n Italiaans ijssalon (lol, door n Chinese jongeman). Hij maakte het ijs op n heel apparte manier. Hij goot melk en waarschijnlijk smaakstof in een mixkom. En hierbij goot hij uit n kan vloeibare stikstof! Man! De rook kwam er vanaf! (Er schijnt in Europa maar 1 ijssalon te zijn die dit óok zo doet, en dat is in London) Maar het smaakte voortreffelijk, en zag er leuk gedecoreerd uit ook! (Zie foto). Ook zagen we er wat tieners iets eten, het leek op 'Cheese-Fingers' maar het grappige was, dat als ze het doorbeten, de rook (stikstof) hun neusgaten en mond uitkwam! Ze hadden er de grootste lol in, en voor ons was het ook erg grappig om te zien!

Toen we ons 'ijsje' op hadden, weer aan de klim terug begonnen naar ons hotel. Daar n gezamenlijk 'bakkie' op de hotelkamer gezet, en nog gezellig zitten kletsen en lachen over de gemaakte reis....

Morgen wacht ons vliegtuig weer, voor de lange reis terug. Maar wat n mooie 25 dagen hebben we gehad. Wat hebben we veel gezien, beleefd en ervaren! Wat zullen we er nog lang van kunnen nagenieten!

Leuk dat je/ jullie 'meegereisd' hebben met ons, en dat sommigen van jullie ook af en toe, wat terug schreven! Wie weet, tot 'n volgende reis over ...... jaar? ???? ????

P.s.; resterende foto's van vandaag volgen nog. De 'waaifaai' (wifi) ligt weer 'ns plat hier! Hahaha!

Elly

Stella en Renee , ik heb erg genoten van jullie reis en de prachtige foto's.
Hartelijk dank daar voor en een goede reis terug ????????

Wilma

Ik heb genoten van jullie reisverhalen en foto's.
Een hele goede en voorspoedige reis terug.
Groetjes....

Anita

Goed geschreven en mooie fotos was leuk om af en toeee te reizen
Goeie reis terug

fred

en nu heerlijk in lisse met vakantie om uitgebreid bij te komen en de vele, vele indrukken op een rijtje te zetten. hier kunnen jullie wel een tijdje op teren (lekker de foto's 'herkauwen')
enne: gezond weer terug en welkom thuis!

lisette

Het was erg leuk om een beetje mee te reizen met jullie vakantie! Ik heb erg genoten van jullie verhalen! Tot gauw op ons gezellige floralisplein!????

jannie alders

Wat is dat vlug gegaan.....Thank you so much for letting me keep track of you on your trip and it was fantastic to see the foto's and all the things you have seen too now.....Altogether Canada is not too bad...
I do wish you both a safe trip home and take it easy for awhile when you get back, both of you....
Thank you again and please stay in touch with me....Tante Jannie......

Maria

Ben er eens goed voor gaan zitten en heb nu alles bekeken. Wat een reis. fantastisch.
In elk geval een goede thuisreis( hou hem in de lucht!)
Ik hoop jullie gauw weer te zien. Dikke knuf voor jullie.

Mattanja

Wat een mooi reisverslag met prachtige foto's! Wat heerlijk dat jullie samen hebben kunnen genieten.

Stella

Nou weer een prachtig verhaal geschreven, lekker leesbaar en smeuïg! Wie weet over een paar jaar nog eens een stukje Amerika, met camper of auto?

olga

een dappere reis vol fantastische indrukken dus met als hoogtepunt? de grizzly's? bergen en bossen?
wat wordt de volgende uitdaging? :-) maak er wat moois van!

Felice

Wat een verhalen en belevenissen! Daar kunnen jullie vast nog lang van nagenieten! Leuk om gelezen te hebben! ????

Saskia

Sorry nu pas tijd om te reageren. Bedankt dat we 'mee konden reizen'. Heel erg leuk om te lezen wat jullie allemaal gezien en gedaan hebben. Nu lekker samen nagenieten in Lisse.

Stella & Renée

Dank voor jullie leuke reacties op onze Reisblog!
Na weer wat opgeknapt te zijn, is het wel weer even wennen in Lisse. Geen mooi blauw meer of besneeuwde bergen waar je over uitkijkt....geen beren op de weg, die spanning missen we