going-wild-in-canada-beware-yogi-bear.reismee.nl

'n Rustig aan dagje

Eergisteren aanbeland bij een RV-resort campground (old kamloops road) aan het Swan Lake net boven Vernon. Wat is het hier mooi! En zo lekker warm! Dat we hier maandagmiddag 17.30u aankwamen was het hier zelfs nog 32º!! Heerlijk! Het gebied om het Okanagan Lake/ Swan Lake is een mediterraan gebied. Hier gaan de Canadezen zelf op vakantie vanwege het klimaat! Het doet hoer een beetje Toscane achtig aan. Gisteren hebben we hier bij Vernon een Bijen farm bezocht! Planet Bee. Erg leuk om te doen! En heerlijke/ eerlijke producten. Kregen ook n erg leuke en enthousiaste rondleiding. Natuurlijk, gaan er potten honing in de koffer mee terug, en een erg leuk speciaal honingpotje. Erna naar de buurman van Planet Bee. Dat is de Farmer Market; van Davison Orchards. Ook echt n aanrader! Erg leuk omdat het net n klein oud western dorp is wat je binnen rijdt. Er wordt groente en fruit verkocht, vers van het land, en appeltjes kun je er zelf plukken! Ook zijn er n leuke speelplekken voor de kinderen op het terrein. Voor de volwassenen is er binnen een enorme giftshop met allerlei handige spulletjes en mooie dingen betreffende tuin/ groente/ fruit. Je wordt er heel hebberig Van, maar de hoge prijzen behielden mij ervan om te veel aan te schaffen. In het ene bijgebouw zit n banketbakker, die heerlijke pie's, koekjes en cakes verkoopt. Buiten is n bijgebouw wat het restaurantje is, we hebben er koffie gedronken, en de gekochte cake opgegeten. Mooi uitzicht op Vernon en omgeving! Erna Downtown Vernon in gegaan om de muurschilderingen te bewonderen en wat te shoppen....veel is er verder overigens niet te doen. Toen weer terug naar de campground Waar we lekker hebben gezeten, gegeten, getekend en een show gezien van een man op zo'n waterstofzuiger, Flyboarden! Was leuk om te zien! Zie foto's. 's Avonds nog gezellig om t kampvuur gehangen met n glaasje!

Vandaag (7 juni) vertrekken we hier weer, rijden via Kelowna, en de langs het Okanagan Lake, naar Oliver (vlakbij Osoyoos). Fijne dag, allemaal, tot laters!