going-wild-in-canada-beware-yogi-bear.reismee.nl

On the road again.....

En daar gingen we weer....vandaag rijden we ieder op eigen houtje naar onze nieuwe campground in Oliver, vlakbij Osoyoos; Apple Beach RV Park. Het is een kleinschalig park met een strandje, waterfiets en kano verhuur. Wifi ook aanwezig!

Dat wij hier naar toe onderweg waren veranderde het landschap drastisch.....van veel groene ceders en hoge bergen, naar een meer euvelachtig landschap, wat naar gelang we langs het Okanagan Lake naar beneden richting Kelowna reden, steeds droger werd, warmer en met andere begroeing, het uitzicht over het mega grote meer is prachtig, De rotsenwanden om het meer werden naar gelang we zuidelijker kwamen, grilliger, en nog minder begroeid, veelal alleen met grassen, en hier en en daar een boom. Het deed me erg aan Toscane in Italie terugdenken. De ruige natuur hier was droog, woestijnachtig af en toe.....een echt mediterraan gebied. Veel goede wijngaarden zijn hier te bezichtigen. Dus Stella gaat morgen waarschijnlijk helemaal LOS! Hahaha!

Dat we bij de campground aankwamen, bleek dat er niet genoeg plek was.....ondanks dat we even van te voren gecheckt hadden....we werden naar een hoger gelegen stukje gebracht, van de campground waar vuilcontainers etc te vinden waren....niet echt het uitzicht wat we voor ogen hadden! Ook waren hier veel meer muggen dan op het lager gelegen stuk. Maar het zou maar voor 1 nacht zijn....onze Friese vrienden zijn toch naar de buren vertrokken voor 1 nacht. Wij zijn heerlijk op t meer gaan waterfietsen, Stella met 2 benen en ikke met 1 been! Veel lol gehad. ook om de uit het water springende karpers! Erna naar onze RV gegaan en saam eten gekookt. Morgen komt er een plek beneden op de camping vrij, met uitzicht op het meer! De Friesen komen dan ook weer retour.....misschien kunnen we dan eindelijk eens een avondje klaverjassen! Daarvoor zijn we vaak s avonds te moe, of ik weet niet meer hoe ik moet zitten met m'n rug! Morgen zijn we ook an plan om naar het leuke stadje Osoyoos te gaan, wat hier vlakbij ligt, en tegen de Amerikaanse grens aan!

Zó, nu nog de blog bijwerken voor het thuisfront en dan hup m'n mandje in!
Weltrusten!

Eddy en Mieke

ik zie Stella al helemaal los gaan in die wijngaarden. En vooral veel proeven moppie. Geniet meiden.

jannie alders

Hartelyk dank weer voor het byhouden van de reis and wat hebben jullie het voor elkaar....Gezellig toch zo en nu die wyngaarden ook nog.....Geniet er maar van ten vollen, gewoon verdiend.......Tot wederhoren....T.Jannie

Netty en martin

Hoop dat jullie mijn berichtje weer kunnen lezen,want na anderhalve week zonder internet ,tv is er eindelijk een monteur geweest!we konden wel jullie mail lezen en dat was erg leuk.wat een prachtig land is het toch!! Geniet er maar van!!groetjes van Martin en nettyx

Stella & Renée

* Hahaha, nou, Eddy & Mieke, Stella is niet echt los gegaan. Ze wilde zelf blyven ryden....ik, Renée, ben nu na 2 wk, behoorlijk moe, enzo....ik kan beter maar niet wegvallen/ in slaap vallen achteer het stuur....en al is t maar n kort stukje, dat risico nemen we maar niet. Stella heeft nippend van kleine beetjes geproefd en er gaat genoeg mee terug in de koffer mee terug! ????????????

* Leuk dat u zo geniet van het 'mee reizen' tante Jannie! ????

* Nou gelukkig maar Netty & Martin dat jullie wel 'mee konden blijven reizen!' Maar balen als dat soort dingen niet naar behoren werkt. Had je op de verkeerde knopjes gedrukt Netty ???? of was het modem gewoon overleden? Fijn dat alles nu weer goed werkt!

Thea

Jullie maken echt 'n geweldige reis.
Maar kan me voorstellen dat het enorm veel energie kost.
????