going-wild-in-canada-beware-yogi-bear.reismee.nl

Ik zie beren op de weg!

Ik zie beren op de weg!

Vanochtend was t goed frisjes hier in Banff.
We breken na het eten de boel op en ontkoppelen het water en electra.
We gaan eerst naar de benzinepomp in Banff. De benzine is hier n stuk goedkoper dan in Brittisch Columbia, scheelt toch zo'n $0,20 op een liter! In Brittisch Columbia is de tax 13% en Alberta 6%, dat scheelt ook nog wel wat zeg, in je boodschappen!

Na de tankbeurt, rijden we eerst naar Lake Morraine, wat gelegen is in 'The Valley of the Ten Peaks'. Lake Morraine schijnt zelfs nog mooier te zijn dan Lake Louise. Minder bekend, dus ook minder druk. Ik ben benieuwd.

We gaan op pad en rijden via de Bow Valley Ridge richting Lake Louise. Lake Morraine ligt hier zo'n 19 km voor.

We rijden net op de Bow Valley Ridge, zien we 3 vrouwelijke edelherten grazen...zo heerlijk rustig! We rijden maar weer door. Na een 10 km steekt er n 50m voor ons een volwassen Zwarte Beer over! Wauw! Nog 1!! Langzaam reed Stella er naar toe. De beer kuierde op z'n dooie gemakkie in de berm....en wij reden zachtjes mee!!! Foto's makend en filmend! Wauw! Zo dichtbij....wat n mooi dier! We reden wat door zodat onze vrienden hem ook konden bekijken....op n gegeven moment kuierde hij het bos weer in....Wij weer verder, helemaal 'vol' van de beer!

We waren bijna bij het dorpje Lake Louise dat er allemaal auto's in de berm geparkeerd staan...mensen staan allemaal iets aan de overkant van de weg te fotograferen....een Grizly Beer met 2 jongen! Wauw wat geweldig!! Ik kon wel juichen! Wat mooi! En zo leuk hoe die kleintjes om Big Mama heen spelen. Schitterend! Moeder Grizly kijkt af en toe op richting ons, maar eet dan weer verder (gras of bloemetjes?) En daar is dan weer de Parkwachter! Ze reed voorbij, bevelend;... 'dat we in onze auto's moesten en verder gaan!' Jammerrrrr....daar kun je toch uren naar blijven kijken! (en foto's nemen). En dat was nou n heuse Bear Jam! Hahahaha! En wij zaten erbij! Een echte Grizly met jongen! Geweldig! Overigens bleek de Grizly dus maar zo'n 500m van de brug af te zitten naar het dorpje Lake Louise!!!

Bij het Lake Morraine aangekomen (11u) was het al aardig druk. De niet zo grote parkeerplaats, had nog 1 plek voor n RV en had geen plek meer vrij voor de onze. Stella dropte mij bij de entree (hoef ik niet zo heel ver te lopen) en gaat nog n rondje rijden. Ik ben blij dat ik aardig wat SD-kaartjes bij heb want wat was Lake Morraine mooi...ook de kring met besneeuwde bergen erom heen, zó mooi. Het strand bezaaid met rotsblokken en hout, doet erg natuurlijk aan. Hier 'gelukkig' geen steiger in het water voor kano's of rondvaartboot. Het was er druk, maar veel mensen zaten- en liepen rond het meer. Ook was er n hoge berg stenen, waarschijnlijk van de 1e top naast het meer naar benee gekomen, waar dankbaar door veel mensen gebruik van werd gemaakt. Zo kon het meer van bovenaf gefotografeerd worden. Ik mag dan wel n 'berggeit' op 4 poten zijn, maar dat gaat me toch niet lukken....Overigens was óók hier het meer nog half bevroren, maar ondanks dat, prachtig om te zien!

Na het meer, en nog n fotogenieke eekhoorn, zeiden we onze vrienden 'gedag'. Zij gaan nog n stuk van The Ice Park Road rijden, richting Jasper. Ze overnachten dan weer bij de grote campground vlakbij Lake Louise. Wij hebben de bergen goed bekeken, en zijn de koude ochtenden zat. Onze kachel blijkt het n.l. niet te doen.....en daar het hier in The Rocky's 's nachts nog rond het vriespunt is.....je snapt 'm!

We wilden eerst nog de Takakakkaw waterval in Yoho National Park (bij Field/ Yoho Valley) nog 1x proberen te zien....we hadden onderweg veel afgesloten wegen en wandelpaden gezien vanwege gespotte beren....en boven aangekomen bij t weggetje naar de waterval, bleek het nog steeds afgesloten.... Sjammer...maar maakt niet uit, we hebben al zoveel moois gezien.

Nu weer terug in Golden, de campground waar we al eerder stonden. En het regent! Hahaha....noodweer hadden we hierheen. Maar t is maar voor 1 nacht. Morgen vertrekken we naar de zon, een gebied waar een mediterraan klimaat is. Eerst naar Vernon, bij Kalanka Lake, en later naar stuk onder Kelowna.

Nu eerst de laatste 3 dagen voor jullie online zetten. En dan hoop ik op n rustige nacht....het is tenslotte zondag....dus ik neem aan dat de 'houtzagerijen' hier dan ook gesloten zijn! Hahaha! Welterusten allemaal!

Reacties

Reacties

Mirjam

Fijn dat het hier wèl mooi was aan t meer. En gaaf die moeder beer met kleintjes, maar denk dat de ranger je niet voor niets meegestuurde. Ook voor moeder natuur en veiligheid! XxxMim

Marjon

Wauw!!! Wat geweldig die beren! Wat een onwijs mooie reis maken jullie!
Lees met plezier de verhalen!
Veel plezier nog!

Marianne

Jeetje, leuk he die beren en al die dieren wat je hier niet ziet op de openbare weg. Geweldig veel indrukwekkende dingen. Mooi hoor, een fantastische vakantie hebben jullie. Ronduit superieur!!! Ik volg jullie ????

Ellie

Pffff, zo eerst al jullie reisverhalen gelezen!!! Geweldig, je bent een leuke schrijfster Rene! Chapeau. En wat een prachtige foto's, echt een topvakantie zo te lezen!!! En ach ja de dingetjes die af en toe veilige tegenzitten maken het ook wel weer avontuurlijk.
Heel veel plezier nog en een veilige tour verder.

jannie alders

Zo bly dat jullie veel plezier hebben van de reis en ook al die mooie dingen te zien, met al die beren etc: kryg ik het al koud als ik het lees, maar dat mag natuurlyk ik ben tenslotte geen held of 87 leeftyd maar heel bly om alles te lezen wat jullie meemaken.....Ik dank jullie voor dat.....Jannie

Wilma

Wauw, wat prachtig is het allemaal en onwijs gaaf die beren, herten en alles wat jullie zien en meemaken.
Ik geniet van de verhalen en de foto's, nog een hele goede reis en blijf schrijven.

Stella

Is een mooie ervaring om ze eens echt in het wild te zien. Ook die temperatuurverschillen zijn bijzonder, zo loop je in de sneeuw en nu zit ik in Vernon aan het meer in hemd en korte broek te puffen bij 32 graden !!

Mariëlle

Wat een prachtige reis maken jullie. Blijf vooral genieten van alles wat jullie zien en beleven.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!