going-wild-in-canada-beware-yogi-bear.reismee.nl

Up to the sky in Banff (Alberta)

Na een erg slechte nacht, heb ik wat bij-geslapen.
's Middags hadden we afgesproken bij de Gondel in Banff om 13.30u.

We gaan naar boven de berg Sulphur Mountain op! Een prijzig kaartje dat wel $62,- !! Maar ja, we zijn nu 1x op vakantie en je wilt het t贸ch zien en ervaren! Dus hup, gaan met die banaan! Weer naar boven, nu met n een veel kleinere gondel! We pasten er met z'n vieren net in. Bbbbrrrr daar gingen we! Ik ben eiglijk ook gek 贸贸k! Iedere keer in zo'n ding naar boven terwijl ik erg hoogtevrees heb! Maar gek genoeg, als ik 1x z贸 hoog ben, heb ik geen hoogtevrees meer....Daar bovenop zo'n plateau, met al die schitterende bergtoppen om je heen, ben je niet meer bang, en kan ik alleen maar genieten van alle moois. Van het ene plateau loopt een trap naar benee, en weer omhoog, nog hoger dan ik al sta! Naar een uitkijkpunt op de berg ernaast. Stella en onze vrienden gaan naar die andere top toe. Ik blijf hier genieten en foto's maken. Ook van het oude Fairmont Hotel hier in Banff! Schitterend! Helaas moest Stella haar poging afbreken en terugkeren naar het plateau waar ik stond. Haar enkel ging behoorlijk pijn doen....maar ik vind het al top dat ze een poging gewaagd heeft! Ik doe het haar niet na in ieder geval!

Erna naar het centrum van Banff gereden. De RV's geparkeerd, en rolstoel eruit gehaald, en het dorp in gegaan. Bij n pub, heerlijk n biertje in t zonnetje gedronken....en erna nog wat boodschappen gedaan. Toen was t al weer tijd om de RV's op te halen (Ze mogen hier maar 3u geparkeerd staan).

Op de campground n keertje lekker makkelijk gedaan en gewoon voor ieder n uitsmijter gemaakt. Ook wel ns lekker! Na het eten, was ik z贸 moe, dat ik BAM z贸 voorover op de tafel in slaap viel! Nou ja! Erna er maar ingedoken....ben knock out gegaan....zelfs de 'houtzagerij' of het vrachtwagen verkeer heb ik niet gehoord!

Reacties

Reacties

Janenrie

Hallo jongelui
prachtige foto s heb ze gevonden
jullie zien mooie natuur en enge beesten en maken ook wat mee
alarm Friesjes kwijt .
maar jullie hebben veel plezier dat is te zien
nog veel lol en de groetjes van ons xxxxx

jannie alders

Hoe krygen jullie het allemaal voor elkaar? Ben zo bly dat het allemaal geweldig is voor jullie en geniet er ook van.....Zit wel ergens in de family Stella, Tante Annie b.v was in 1990 om het jaar hier en ik ging dan naar haar de tussen Jaren, tot 1999 .....wat hebben we genoten o.a. naar Walt Disney in the USA , toen heb ik ook alles opgeschreven en dat verhaal is nu by Ankie .....Ik ga weer terug naar myn herinneringen en dat mag, maar ik heb wel wat anders te doen nou....Tot wederhoren en de verhalen blyven geweldig en ik dank jullie daar voor.....Nog veel plezier ......Jannie

Elly

Mooie verhalen Klaar om uit te geven

Stella & Renee

Dank je Elly, maar ik weet net of daar nou veel mensen op zitten te wachten hoor! Hahaha!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!