going-wild-in-canada-beware-yogi-bear.reismee.nl

Hoezo 'n relax dagje.....

Hoezo 'n relax dagje.....

Van Malakwa (Revelstoke) naar Golden.

Om 8u ging de wekker weer....huh? We hebben vakantie tóch? Pppfff wat n nacht....weinig geslapen, omdat Stella weer eens in de 'houtzagerij' bezig was....wat 'n narigheid is dat tóch!

Vandaag maken we niet zo'n lange rit als gisteren. We gaan maar Golden. Onderweg komen we langs Heritage pad en het Grote Skunk Cabage pad. Golden zelf ligt tegen het Yoho National Park aan, waar veel watervallen zijn. En buiten Golden is een Wolven reservaat! (wolf reservation centre ligt noordelijk van Golden), waar ik erg graag heen wil. Dat gaan we morgen doen. Eerst nog even gebeld, vanaf hoe laat t open is, en hoeveel het kost om dicht bij de wolven te zijn, bij ze binnen de hekken te mogen lopen! Nou dat gaan we maar niet doen.....dat kost $300 p/2p. Vind ik erg duur! Weer zo'n belachelijk hoge prijs! De entree voor het park gewoon, is $12,- p/p. dan zien we ze maar vanachter de hekken. Ook is er een soort van Bison Farm.....gaan we ook ns even neuzen. Alles staat duidelijk met borden aangegeven.

Zoals jullie misschien is opgevallen, rijden we niet richting Jasper National Park. Het werd te veel "jakkeren' in de auto dan, en we hebben gezamenlijk besloten dat niet te doen, en rijden vanaf Golden, straks, via Lake Louise, naar Banff, waar we n aantal dagen zullen overnachten.

Enfin.....het werd dus weer geen relaxdag op de campground in Golden, zoals de bedoeling was....we koppelden af bij Malakwa, en gingen ons afvalwater lozen. Onze Friese vrienden waren eerder klaar dan wij en reden al weg....ik had begrepen dat we gezamenlijk zouden rijden, en dan gezamenlijk lunchen op n mooie stek bij mt.Glacier....we waren ze al direct kwijt, konden hen weer niet bereiken de gehele dag....en Stella maar door rijden....voorbij alle mooie plekken die we nog zouden gaan zien....op zoek naar de lunchplek op mt. Glacier....bijna niets gezien vandaag dus.... veel bomen en veel asfalt, bah. Voor de lunch, we moesten uiteindelijk toch èrgens wat eten, is Stella n zijweg ingereden naar Beaver Creek River. Daar konden we tot t riviertje want het bruggetje was te smal en te licht gebouwd....daar dan maar n broodje. Toen weer terug....dezelfde weg weer op....Ineens wist Stella bijna zeker dat ze al bij het Wolf Resort waren.....wij weer vd weg. Op zoek naar t Wolf Resort....Dat was gemakkelijk te vinden. Geen Friese vrienden daar....ik (renée) was t toen zó zat....t was mooi weer, we gaan naar Golden en pikken n terrasje daar. Zo gezegd, en eindelijk zo gedaan! Na n biertje, n postzegel kopen op de plaatselijke Post-office en de kaart voor m'n moeder op de bus te hebben gedaan, gingen we naar de plaatselijke campground; Whispering Spruce. Ziet er netjes uit, mooie plekken, picknick-tafel. full hook up en prima WiFi, zowaar! Hoest mogelijk, midden in the Rocky's!? Wel wat prijzig $50,- maar àla....

Staan we nog wat te kletsen met de beheerder, gaat de telefoon! Ja hoor, de Friezen aan de telefoon! Hij had vergeten te tanken oid.....Nee hè! Nou t verhaal horen we later nog wel....Wij staan i.i.g.....met n prachtig uitzicht!

We gaan d'r maar vroeg in vanavond omdat we vandaag een tijdsgrens passeerden en daarom de klok 1 uur vooruit moesten zetten! Lekker dan! En als we bij Banff straks vertrokken zijn. kan de klok weer 1 uur terug!!! Hahaha! Ach ze houden je lekker bezig zo!

.....en morgen;......'Op naar de wolven!'

Bianca

Jammer ik hoop dat het makkelijker van jullie afglijdt. Veel plezier bij de wolven geniet er van.

Bianca huibers

Pfff wat een gedoe met dat bellen steeds. Nou meiden gaan jullie maar lekker genieten van de wolven xxx

sandra

Na de hele toer en zoeken naar jullie vrienden gaan jullie morgen genieten van de wolven. Veel plezier nog op jullie ondernemende vakantie.

Netty

Heb jullie avonduren weer gelezen en ik denk dat jullie genieten van dit prachtige land! En ook nog mooi ,weer ,dat maakt het nog leuker! Groetjes Martin en netty