going-wild-in-canada-beware-yogi-bear.reismee.nl

We gaan op reis en nemen mee.......een koffer vol wilde ideeen!

We gaan op reis en nemen mee.....een koffer vol wilde ideeen! 22 Mei 2017

Ja daar gaan ze weer....op weg naar nog zo'n prachtig land; West Canada!

We reizen eerst van Vancouver naar Abbotsford. Hier halen we onze camper op. Daarna gaan we inslaan bij de Wal Mart en reizen weeer door naar onze eerste stop, onder Vancouver. Zodat we de volgende dag zo door kunnen reizen naar Vancouver Island. Hier blijven we een aantal dagen.

Erna steken we weer over naar het vaste land en trekken richting Mt.Wistler. Daar willen we met de langste kabelbaan die er is, met een gondel naar boven, vanwaar we een prachtig utzicht over de omgeving hebben. Wat we daartussen in nog gaan doen en tegenkomen, laten we nog even open.

Na Mt.Wistler trekken we verder naar het Well's Gray Prov. Park. Nou noemen ze het wel een park.....maar dat is geen parkje zoals bij ons! In Well's Gray zijn erg veel watervallen te vinden, die we willen gaan bewonderen.

Van Well's Gray is het de bedoeling dat we naar Jasper rijden en daar wat nachten tussen de wilde dieren verblijven....ik hoop erop beren en wolven te zien! Stella ziet ze liever helemaal niet! ;-)

Na Jasper trekken we naar Banff. Hier is het erg touristisch. Maar voor even is dat niet erg. We doen gewoon mee! Er is van alles te doen en te zien, zoals raften, klimmen, trails lopen, paardrijden, warm water bronnen, mooie meren in de omgeving en bijzondere gebouwen enz enz. Het hangt een beetje van het weer af wat we er gaan doen, en hoe lang we er blijven.

Na Banff trekken we bovenlangs de grens met Amerika, richting het Kelowna meer. in de buurt van Vernon. Hier willen we zeker een aantal dagen vertoeven. Vreemd genoeg is het hier sub tropisch weer, zelfs een woestijn is in dit gebied te vinden. Er zijn wijngaarden, en aan éen kant van het meer is het aardig touristisch. Geeft niets....we doen gewoon weer gezellig mee! Lekker genieten van het warme weer! Want in Jasper en Banff kan het nog behoorlijk fris zijn. Dat ligt ten slotte in The Rocky's! We zijn er ook van plan om me de enige gratis pont van Canada, het Kelowna meer over te steken. Dat moet prachtig zijn, tussen de hoge bergwanden. Dan halen we na een uurtje varen naar de overkant een ijsje in het dorpje aldaar, en dan weer terug!

Na ons warme verblijf in de buurt van Vernon aan het Kelowna meer, trekken we weer verder. Nu richting Abbotsford, waar we de campers weer moeten inleveren. We hopen tussendoor nog Hell's Gate bij de Fraser river te kunnen bezichtigen, maar alles zo strak plannen op zo'n enorme afstand is erg lastig. Misschien is daar geen tijd voor over.

Als we de campers hebben ingeleverd vertrekken we naar de stad Vancouver, waar we dan nog 2 dagen zullen verblijven. Vancouver moet een fantastische stad zijn. Veel te zien en te beleven, met een geweldige sfeer en veel groen!

Donderdag de 15e juni is het weer gedaan met onze geweldige trip, en reizen we per monorail, naar het vliegveld Richmond bij Vancouver....om de 16e juni 's ochtends weer te landen in Nederland!

Eddy en Mieke

lieve Meiden,
wij wensen jullie een ontzettend fijne reis, met geweldige ervaringen en vooral veel belevenissen en verhalen om mee naar huis te nemen. Geniet volop, na de afgelopen periode hebben jullie dat wel verdiend. Goede reis, dikke kus en een knuffel van Melvin en Jordy.

Stella

We gaan zeker proberen te genieten van deze reis! We hebben er onwijs zin in ook al vind ik het wel lang om 25 dagen ons hondje niet te zien ????
Verder hoop ik dat mijn voet goed hersteld en voor de zekerheid heeft Renée vandaag een mooie opvouwbare wandelstok gekocht ???? dan heb ik een extra steuntje indien nodig. Veel plezier alle lieve vrienden en familie die ons gaan volgen op onze reis door Canada!

Jolanda

Gewoon gaan genieten! En uiteraard volg ik alles wat er voorbij gaat komen. Heel spannend allemaal! Heel veel plezier.

Christine

Echt geweldig meiden!! Super tof en lekker genieten!ik volg mee!have a great trip lady's and comeback safe!

Marianne

Maak er een leuke en ontspannen reis van. Er is genoeg te zien en let op in de Rockies, want je kunt daar zomaar langs de weg mama beer en baby beren tegen komen. Wel voorzichtig foto's maken en vooral niet uitstappen :-) Veel plezier meiden.

Sylvia

Heel veel plezier meiden, en lekker genieten van alles. Dikke kus.

Mattanja

Ik wens jullie een geweldige reis! Ik wens jullie niet te veel (vanwege Stella) maar toch wel wat (vanwege Renée) wolven en beren onderweg.

jannie alders

dat is fantastisch wat zullen jullie er van genieten.......Vancouver BC heft erg veel last van mensen die aan drugs zyn en veel hebben al hun leven verloren door die rotzooi daar......Jullie zullen dat wel weten nou, want het is bekend in heel Canada dat Vancouver daar de meeste moeite mee heeft......Ga maar lekker genieten van de reis en zeker weten dat je er tevreden van ben als jullie terug zyn....deze Hollandse Canadees heeft niets te zeuren over dat ik hier ben....Tot wederhoren dan and veel plezier plezier.

Stella & Renee

Dankjullie wel allemaal!
leuk dat jullie mee reizen met ons!