going-wild-in-canada-beware-yogi-bear.reismee.nl

Lisse - Vancouver {Canada}

Na vanmorgen de toilettas nog in de koffer gepropt te hebben, en n paar extra oordoppen, kwam Jan, ruim op tijd al aangereden! Eerst nog maar even n gezamenlijk laatste bakkie gedaan, we hadden het toch ruim genoeg genomen!

Hierna reden Stella & Jan de koffers naar benee en toog ik naar de box om m'n 'ijzeren ros' op te pikken. Tante en de katten zwaaiden ons allemaal uit.....daar gaat je hart toch van smelten! Toen op weg naar schiphol....we hadden zowaar niet eens een file! Mooi! Nóg wat meer tijd 'gewonnen'! Nou....Die tijd hadden we ook wel nodig bleek later, pppfff. Eerst werden we van hot naar her gestuurd om die 'ijzeren knol' in te checken....daarna werden we overal om ons paspoort en boardingpas gevraagd.....herkennen jullie vast die paniek wel...."Shit, in wel vaker zit ie ook al weer?" ...."Ik dacht dat ik ze net bij elkaar had weggestopt!"....en dan bijna ruzie krijgen omdat je vrouw zo lief was om hem alvast op te ruimen, terwijl ik me weer wat fatsoenlijk aan t aankleden was! Man! Gek wordt je d'r van, maar àla hè, het is voor ieders veiligheid.....maar waarom ze nu altijd m'n rolstoel en bagage zo uitgebreid moeten hebben? Mss omdat ik 'donker' ben of mss wel wat 'crimineel' oog? Geen idee! Maar t was nu wééeer raak! Alles uit m'n rugtas....Je wilt niet weten wat ik er allemaal nog eigen plekje in had gegeven, ik werd ontdaan van zoveel kleding als hun nodig achten....niet te filmen! M'n rolstoel en krukken werden uitvoerig bekeken....en ja hoor....tut die ik was....ik had wat vergeten! M'n knie-brace was ik vergeten om over m'n broek aan te trekken.....de rest kun je vast wel raden.....

Eindelijk, dik een uur later zaten we eindelijk by Starbucks aan n bakkie....ik helaas alweer moe van dat hele gedoe. Maar ach, straks tijd genoeg om te slapen. Echt tijd om te shoppen hadden we door alles niet meer, dus we liepen linea recta door naar de gate. Arme Stella, ze wou persé lopen, nu dat heeft haar been/ enkel geweten. Natuurlijk, wij hadden de laatste gate! G8! Pppffff! Het zal ns mee zitten niet waar? Hahaha. En wat schetst m'n verbazing.....voor de 5e x mochten we ons paspoort tevoorschijn toveren! Hahaha, unbelievable....check, double check, double double double check enz! Maar.....we mochten wel weer als eerste naar binnen, onze stoelen opsporen. Erna volgde de hele meute. Als je dan weer ziet wat sommuge mensen als handbagage ervaren....pppffff.....de lockers met hydraulische sluiting, gingen niet eens dicht hè!

Het was n super toestel van KLM waar we mee vlogen. Met allerlei nieuwe snufjes voor passagiergebruik, echt hardstikke leuk! Eens een keer n keuze uit talloze echt goede films, met voor iedereen wel wat wils ertussen, Google Earth Vieuw, dat je het vliegtuig zijn 'baantje ziet trekken' en zelfs kunt inzoomen op aarde, allerlei leuke games die je kunt spelen, erg goed geluid, en zeker niet te missen; 'n usb aansluiting om je eigen apparaatuur op aan te sluiten/ op te laden! Daarnaast werden we volgestopt met redelijk goed 'voer', en een overdaad aan drinken etc etc. Echt top KLM! De vlucht verliep heel erg rustig....op de 'Belgische kasseien' af en toe, na of n klein luchtzakje! Het was wel weer n lange lange zit....maar ja, dan heb je ook wat! Vanuit de lucht zagen we wel dat de Rocky's nog dik onder de sneeuw liggen....we hopen dat er in 2 weken, nog een hoop qua toegankelijkheid zal veranderen! ....en anders passen we t één en ander maar aan! Er is genoeg te zien en/of beleven! Tijdens de landing wel héél erg veel last van m'n oren/kaken gehad....maar ik ben d'r weer!

Hier in Vancouver is het momenteel net zulk prachtig weer als bij jullie in Nederland....Met als enige uitzondering, dat wij prachtige bergen met besneeuwde toppen, net buiten Vancouver zien liggen! Maar waarom moesten we daarom ook al weer helemaal naar Canada, en niet naar bijvoorbeeld Zwitserland? Door de vermoeidheid het even kwijt.....

Na wat heen en weer gebel met het hotel, waar de transfer bleef, zijn we eindelijk op onze 1e plek van bestemming aangekomen. Het is een gedateerd hotelletje, ik schat zo uit de jaren 60....Met n meubilair van volgens mij n nog eerdere decennia! Hahaha! Je weet niet wat je meemaakt weer...maar we herkennen t inmiddels wel! Ach, er staat n bed, euh gewoon weer 2 Queen-size bedden!! 'n Koelkast en n héel klein badkamertje, waarin ik nu in n mini-badje dit lig te typen, hahaha! Je ligt dubbel als je t ziet bij de 1e aanblik als je binnenkomt!
Ook nog even de transfer afspraak proberen te maken met het bedrijf waar we de camper's (oftewel RV's) zouden ophalen....dit ging helaas niet door, omdat t vandaag hier Victoria-day is, wat n nationale feestdag is! Leuk dat jullie dat even gemeld hebben Tioga-Tours! Ggggrrrr! Nu morgenvroeg maar om 8u al aan de lijn hangen, om het rond te breien. Erna nog gemaild met Peace Arch RV Park in Surrey B.C. om 2 plekken te reserveren voor morgenavond. Later op de dag bel ik ze nog wel even om te verifiëren, als we boodschappen hebben ingeslagen en een prepaid Card!
Inmiddels is m'n water koud, en was dit het voor vandaag....het lijkt me wel genoeg zó!
Wens jullie n heerlijk zonnige dag toe, ik ga m'n luiken sluiten! Weltrusten allemaal!

Bianca

Wat een verhaal weer pfff zo zonde van je tijd al die " veiligheid "
Veel plezier allemaal

Ingrid, Jolande en Jip

Ga heel erg genieten meiden, van dit prachtige deel van Canada! We lezen met jullie mee.

Liefs, Ingrid Jolande en Jip

Lisette

Wat een leuk uitgebreid verslag. Ik kijk al uit naar je volgend verhaal!???? Geniet van alle mooie dingen om jullie heen. Heel veel plezier! Groetjes lisette

Eddy en Mieke

heerlijk en herkenbaar verhaal. Eddy had volgens de douane ook altijd zo'n crimineel uiterlijk. Geniet, rust, ervaar. En vooral heel veel plezier. Wat fijn om op deze manier 'met jullie mee reizen'.

Marjon

Wat een verhaal zeg! Gelukkig dat jullie er nu zijn! Heel veel plezier! Ben benieuwd naar de camper! Erg leuk hoor zo'n reisblog! Veel plezier!

Thea

Zo!!!!! Die hobbel is genomen en hopelijk heeft het queeun size bed geen matras uit vergane glorie tijden zodat jullie heerlijk kunnen slapen om daarna uit volle borst te roepen: "CANADA HERE WE ARE". Geniet ervan.

claudia

Heel veel plezier maar dat gaat wel lukken zo te lezen..nu is het alleen nog maar genieten van alles.

Saskia

Fijn dat jullie goed aangekomen zijn. Leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken en nog gaan meemaken. Geniet er samen van.

Mirjam

Tjonge jonge.. wat n verhaal weer zussie. Gelukkig wel weer veilig over. Je zal nu alweer een dag achter de rug hebben met nog meer te vertellen. De foto's zijn nu al prachtig. Je krijgt een kus van mam. Had je haar een bericht gestuurd toen je aankwam? Ze had niks gekregen. Ik zal de verhalen printen en voorlezen. Xx Veel plezier!

Bianca

Lekker genieten lieverds. Goed te weten dat jullie een goede vlucht hebben gehad. Even bijkomen ????????

Mattanja

Al een beetje bijgekomen? Goed kunnen slapen? Ik hoop dat jullie ondertussen weer heel goed weten waarom je naar Canada bent gegaan ipv Zwitserland.

sandra de groot'ss

Weer een hoop oponthoud voordat je de lucht in kon maar dat zijn jullie inmiddels wel gewend. Ga nu heerlijk genieten van jullie vakantie. Kijk uit naar de verhalen en foto's. Groetjes aan iedereen.

Harry van wetering

Leuk om zo jullie reisverhaal te lezen, geniet er van!
Groetjes Harry en Frida

Netty

Heb jullie eerste belevenissen gelezen en blijf jullie avonturen volgen.Heel veel plezier!!
Groetjes van Martin enNettyxx

Maria.

Hoi Lieverds. Mijn pc was weer even het hoekie om, dus heb nu aardig wat te lezen. Fijn.
heb samen veel plezier en hou je taai he! Knuf voor jullie allebei.