going-wild-in-canada-beware-yogi-bear.reismee.nl

Whale watching bij Tofino....

We waren vroeg op vandaag op Vancouver Island. Raar idee hoor als je bedenkt dat je helemaal aan t andere eind vd wereld zit nu. We koppelen het electra en water los vd RV en gaan op pad van Nanaimo naar Tofini.

De weg naar Tofino is lang......wel erg mooi....maar lang. En als we bedenken dat we deze weg ook weer terug moeten om straks weer de boot te kunnen nemen....pppfff. Maar we hebben onderweg op een prachtige plek geluncht, aan het Sprote Lake. Wat wil je nog meer.....en we hadden het allemaal! Prachtig weer, een giga meer aan onze voeten en uitzicht op schitterende bergen met nog besneeuwde toppen.....Zó mooi!

Eindelijk kwamen we in Tofino aan, Daar een Campground opgezocht. Het werd de Cristal Cove. Ze zeiden dat er goede wifi was.....ja.....als je in de buurt van The Office bleef wel ja! Pppff! Daar was ik veel te moe voor! Dus het online plaatsen maar weer uitstellen!

De tweede dag in Tofino zijn we met een mooi bootje meegegaan de oceaan op; Whale watching! We waren enthousiast en hadden er zin in.....maar we hebben er alle zo'n afknapper van gekregen, In de verte zag je een klein fonteintje omhoog gaan van een walvis, soms zag je een grijze rug.....maar daar bleef het ook bij helaas. Wel was de kustlijn prachtig om te zien, en zagen we nog zonnende zeeleeuwen op een rots en een drijvende zeeotter (helaas zijn de foto's niet al te best. Weet je hoe moeilijk het is om op een hotsende en klotsend bootje op de oceaan, foto's te maken?) Maar al met al, voelden we ons aardig beetgenomen, en een hoop geld lichter gemaakt! U bent gewaarschuwd!

fred

die weg naar tofino kennen we wel. lang maar mooooiii. rij je als ik het me goed herinner ook niet door een enorme boom heen zoiets? we zijn geen walvissen gaan spotten (we wilden snel wegt uit het ons veel te drukke tofino) maar ik kan me voorstellen dat het praschtige panorama van de kust(lijn) veel vergoedt.

Stella & Renee

Hey Fred! Wist niet dat jullie ook van die reislustige types waren, en in Canada bent geweest! Leuk! We hebben geen dikke boom op de weg gehad,,,,,gelukkig maar! ;-)) Waarschijnlijk bedoel je die boom in the Giant Forest? Lieve groetsels uit Golden,, B.C.!

Jessica

In 2015 zei een excursie-aanbieder vanuit Tofino dat hij dat jaar alleen beer-excursies deed, omdat er zo weinig walvissen in het gebied waren. Daarvoor deed hij beide...
Als ik dit zo lees, is dit dus niet echt veranderd.

Stella & Renee Duin-de Leeuwe

Hallo Jessica,
De walvissen waren er wel hoor....3 stuks zelfs! Alleen je ziet er maar heel erg weinig van. We vonden dat erg teleurstellend. Maar ja, die mensen kunnen natuurlijk ook niet van te voren bepalen wat er gebeurd en doen ongetwijfeld hun best....maar voor ons hoeft dit soort excursies niet meer.